Friday, October 22, 2010

مهاجرت به آمریکا از طریق خانوادگی

سلام در این پست نکاتی رو در مورد مهاجرت از طریق بستگان می نویسم:
1.سیتیزن آمریکا می تواند نامزد یا همسر خود را با ویزای نامزدی به آمریکا ببرد در حالی کسی که گرین کارت دارد نمی تواند نامزد خود را با ویزای نامزدی به آمریکا ببرد و باید ازدواج کند بعد برای همسرش درخواست گرین کارت کند.
2.کسی که با ویزای نامزدی وارد آمریکا می شود باید حداکثر تا 90 روز با فرد مورد نظر ازدواج کند در غیر این صورت ویزا باطل می شود.
3.کسی که سیتیزن آمریکا است می تواند برای پدر ، مادر ، خواهر و برادر ، همسر و فرزند  خود درخواست گرین کارت کند
4.کسی که گرین کارت دارد نمی تواند برای پدر ، مادر ، خواهر و برادر خود درخواست گرین کارت کند.باید تا 5 سال(60 ماه) از تاریخ صدور گرین کارت صبر کند ، اگر 30 ماه از این 60 ماه را در آمریکا بوده باشد می تواند سیتیزن شده و برای آنها درخواست گرین کارت کند.
البته لازم نیست که این 30 ماه را بصورت پشت سر هم آمریکا باشد یعنی مثلا ممکن است 5ماه در آمریکا باشد بعد 3 ماه بیرون باشد، دوباره 8 ماه آمریکا باشد و .....
ولی هر سال نباید بیشتر از 6 ماه خارج از آمریکا باشد.یعنی هرچه از 6 ماه به طرف یک سال نزدیکتر می شود احتمال اینکه سر مرز مامور گرین کارت او را گرفته و به دادگاه معرفی کند بیشتر می شود و در دادگاه باید دلیل محکمی برای علت "به مدت طولانی خارج از آمریکا بودن" داشته باشد، در غیر اینصورت گرین کارت فرد باطل می شود.
اگر صاحب گرین کارت مجبور است برای مدت طولانی خارج از آمریکا باشد باید قبلا از دولت امریکا اجازه بگیرد.حتی می تواند برای مدت 2 سال اجازه بگیرد که خارج از آمریکا باشد.

No comments:

Post a Comment