Saturday, September 4, 2010

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری


اداره مهاجرت انگلستان به منظور جذب نیروی متخصص و با تجربه و كارآمد، در ژانویه سال 2002 میلادی قانونی را به تصویب رساند كه به موجب آن افراد متخصص و تحصیل كرده‌ای كه در رشته تحصیلی خود دارای تجارب ارزنده‌ای هستند و از درآمد مناسبی بهره‌مندند می‌توانند پس از كسب امتیاز تعیین شده توسط اداره مهاجرت به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر هجده سال خود به كشور انگلستان مهاجرت كرده و مشغول به كار شوند تا از درآمدی مناسب‌تر مطابق با استانداردهای بین‌المللی بهره‌مند گردند.

مهاجرت افراد بالای شصت (60) سال(Retirement)

اداره مهاجرت انگلستان به پاس احترام به پدران و مادرانی كه سن آنها بالای شصت (60) سال بوده و در كشور خود از درآمد سالانه‌ای معادل بیست و پنج هزار پوند (25.000£) انگلستان برخوردارند و یكی از بستگان درجه اول آنها مثل خواهر، برادر و یا فرزند در خاك انگلستان زندگی می‌كنند. در زمانی كمتر از 3 ماه اقامت دائم به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 18 ساله‌شان خواهد داد و به آنها اجازه می‌دهد كه از امتیازات و شرایط ویژه مانند درمان و تحصیل رایگان برای فرزندان خود استفاده نمایند.



مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری (Investment)

اداره مهاجرت انگلستان به آن دسته از افرادی كه نقدینگی آنها بیش از یك میلیون پوند انگلستان (1.000.000£) یا معادل ارزی آن است و قادرند مبلغ هفتصد و پنجاه هزار پوند (750.000 £) از آن را به صورت اوراق و قراردادهای دولتی، سهام شركت یا وام سپرده در شركت‌های ثبت شده در انگلستان، به جز رشته‌های ساختمان‌سازی، سرمایه‌گذاری كنند و مبلغ دویست و پنجاه هزار پوند (250.000£) آن را جهت صرف هزینه‌های جاری خود و همراهانشان در این كشور، بصورت ذخیره داشته باشند، اجازه می‌دهد همراه همسر و فرزندان مجرد زیر هجده سال خود به بریتانیای كبیر مهاجرت كنند

مهاجرت از طریق ثبت شعبه یا نمایندگی انحصاری شركت در انگلستان (Sole Representative)

شركت یا محل تجاری ثبت شده‌ای كه در كشور خود بسیار موفق بود و قصد گسترش فعالیت خود را دارد، می‌تواند شعبه یا نمایندگی انحصاری خود را در انگلستان ثبت نموده و برای مدیر یا نماینده‌ای از شعبه‌ی شركت خود در انگلستان درخواست اقامت نماید. شخص برگزیده باید بیش از یك (1) سال ارتباط تجاری با شركت مادر داشته باشد، پست كلیدی نیز در شركت مادر نداشته باشد، مسلط به زبان انگلیسی بوده و سهام وی كمتر از سی درصد (30%) باشد. شركت مادر نییز باید ثابت كند كه تمام هزینه‌های شعبه شركت خود در انگلستان را تأمین خواهد نمود. در این صورت فرد مذكور می‌تواند به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال خود به كشور انگلستان مهاجرت نموده و در راستای فعالیت شركت مادر، كار خود را در انگلستان شروع نماید.

No comments:

Post a Comment